zaterdag 24 maart 2012

Aanhechten zonder knoop/ Joining yarn without a knot

Breien is soms een leuke bezigheid. In mijn geval betekent dat niet te moeilijk en liefst recht toe recht aan. Voor mijn kleine spruit heb ik me gewaagd aan de start van een Nieuw Baby Project, namelijk een wiegdeken. In een simpele rechte steek. Van katoen en in een onregelmatig streeppatroon met groen en wit en wat accentkleurtjes blauw, oranje en aqua. Even was ik vergeten dat aanhechten mijn hobby niet was... Tot ik deze methode op You Tube tegen kwam. Midden in je toer onzichtbaar aanhechten. Ook mogelijk met een draad van 100% katoen. Wat een genot is dat! Nu kan ik gewoon doorbreien, met een enorme bol katoen. Ja, zo is breien nog wel leuk...

Knitting sometimes is a nice way keeping you busy. In my case it means the pattern needs to be simple and straight on. For my little one I began a New Baby Project, a baby blanket. In a simple garter stitch. Of cotton and in a stripy pattern in green and white with accents of blue, orange and aqua. For a moment I forgot that joining threads just was not my greatest joy in life... Untill I saw this method on You Tube. Joining threads in the middle of your work without seeing it. Also possible with 100% cotton. What a joy! Now I just can go on and on with a giant cotton ball. Yes, knitting IS fun like this...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten