dinsdag 14 augustus 2012

Vogeltjes vouwen / Folding birds

Eens wat anders dan haken, breien of naaien: iets wat ik al heeeeeeel lang niet meer gedaan had: origami! In een oude Libelle van mijn moeder vond ik een idee van een mobile met gevouwen kraanvogels. Natuurlijk prachtig voor onze kleine om uren braaf (zonder huilen) naar te kijken (ja, ik weet dat ik hier niet helemaal realistisch ben ;-)) Dus vroeg ik voor mijn verjaardag een pak origami papier en ging ik aan de slag...
Something different than crochet, knitting or sewing; something I didn't do for a long time: origami! In an old magazine of my mothers I found this idea of a mobile of folded birds. Ofcourse a beautiful thing to see for our little one to look at for hours and hours without crying (yeah, I know this is a little bit unrealistic ;-)) So I asked origami paper for my birthday and got busy...


Met de aanwijzingen uit het tijdschrift was het vrij makkelijk te doen. Ik weet niet zeker of ik auteursrechten schend met het publiceren van een fotokopie van de werkwijze, maar gelukkig heb je op internet zat filmpjes en instructies, zoals hier en hier.
With the tutorial from the magazine it was very easy to do. I don't know if I can publish the picture of the magazine because of authorsrights, but on the internet there are a lot of tutorials, like this one, of this one.

Ik blijf vouwen tot ik er genoeg heb! Deze leuke vouwblaadjes kan je trouwens vinden op deze website.
I keep folding till I have enough! You can buy the origami papers on this website.

3 opmerkingen:

  1. ze zijn erg leuk geworden :-)
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt een hoop vrolijk gefladder boven het bedje; leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!!!
    Ze zijn nu al erg leuk, mooi papier!
    Ik heb al duizenden vogeltjes gevouwen...heel verslavend!

    Groet Dinaz ♥

    Kijk hier maar eens:
    http://dinazdesign.blogspot.nl/2011/12/stormtijd-om-te-bloggen.html
    of hier
    http://dinazdesign.blogspot.nl/2011/11/maaksels-bruiloft-sinterklaas.html

    BeantwoordenVerwijderen