donderdag 16 december 2010

Oh kunstkerstboom / Oh fake Xmas tree

Zoals beloofd ga ik jullie vandaag het resultaat van mijn kerstboom laten zien. Ik heb een kunstkerstboom, misschien herinneren jullie je nog mijn superkonijn? Ik wil het er niet op wagen dat zij iets krijgt van rondslingerende naaldjes of op een eventueel plotseling enthousiasme om eens IN de boom te springen...

Voorgaande jaren was ik erg van de witte ornamenten, glanzende zilveren kerstballen en ijsachtige looks, maar dat heeft zich steeds meer ontwikkeld naar een meer naturelle boom...

Like I promised, I will show you the result of my Xmas tree. I have a fake one. Maybe you remember my big rabbit? I don't want to risk she gets ill by eating needles or with sudden enthousiasm jumping in the middle of the tree...

In the years before, I very much liked white ornaments, shiny silver balls and icy looks, but over time it more and more became a naturel Xmas look....


En dit is hem dan, onze kerstboom. Omdat hij niet echt is, heb ik een leuke voet gekocht om de standaard te verbergen, die wonderwel past bij de rieten klokjes in de boom. Op de klokjes en de metalen hartjes na (van Ikea) heb ik alles zelfgemaakt.

And this is it, our Xmas tree. Because he is fake, I bought a nice footage to hide the standard. It fits wonderfull well with the cloches in the tree. I made all by myself except the cloches and the metal hearts (Ikea).


Natuurlijk met de linnen gehaakte sterren.

Offcourse with the crocheted stars.


Ze passen mooi bij de rood witte hartjes.

They fit well with the red and white little hearts I made.





Vorige jaar heb ik deze sterren en ook hartjes gemaakt. Ze zijn 3d en gemaakt van gemĂȘleerde sokkenwol. Dat geeft een lekker fluffy tintje in de boom.

Last year I made these stars and hearts. They are 3d and I made them with mixed wool, so it gets a little bit fluffy too.



Nu nog hopen op een witte kerst. Het giet hier de hele ochtend al van de regen, wat witte vlokjes zijn welkom!

And now we only have to pray for a white Xmas. It's pouring with rain the whole morning now. A few white snowflakes are more than welcome!

3 opmerkingen:

  1. Zo wat een mooie kerstboom!!!! En super leuk al die zelfgemaakte dingen, maakt hem echt persoonlijk.
    Ik heb ook een kunstkerstboom, anders zit ik 3 weken onder de uitslag en die voet is inderdaad erg lelijk, dus een goed idee zo.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kerstboom, met al die zelf gemaakte dingen. Ene zoals je in mijn blog kunt zien, na de kerst is de standaard ook erg leuk als lamp.

    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Corline, wat een leuke boom en wat een mooie versieringen; bijna allemaal zelf gemaakt! Wauw! Echt prachtig gedaan. Als je wilt kun je jouw boom toevoegen aan de kerstboomverzameling op creJJtion? Fijn weekend, liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen