zaterdag 12 maart 2011

Crochet and Jar-art / Haken en Potjes-kunst

Vanmorgen was ik aan het surfen op het internet voor een leuk nieuw project om aan te beginnen. Ik ben nog steeds bezig met de babydeken, maar tijdelijk wordt het roze katoen dat ik ervoor gebruik niet geleverd. Balen, maar niks aan te doen. Dus terwijl ik wacht op een verse aanvoer van roze bolletjes, zal ik mezelf dus even moeten bezighouden met een nieuw tussendoor projectje.

This morning I was surfing on the internet to search for a nice new project to begin with. I'm still working on my big baby blanket, but temporarily I have no more pink cotton, waiting to be delivered so I can go on. A pity, but can;t do anything about it. So while waiting for a new fresh box of soft pinky cotton balls, I will have to keep myself busy with an inbetweeny project.



Mijn babydeken tot dusver, stel je het eens voor in een zachtroze babykamertje in een wit ledikantje...zo lief...
My baby blanket until now, imagine what it looks like in a soft pink and white baby room in a white little bed....so sweet...
  Nu heb ik mijn vrolijke kleurtjes katoen maar weer eens uit de kast gepakt en ben ik gestart met een meditatiekussentje. Sinds ik yoga doe, heb ik wel enigszins eelt op mn kont gekregen, maar een kussentje voor onder de billetjes is nooit weg.

I took my happy coloured cotton balls out of my closet and started a little cushion for meditation. Since I practice yoga, I've had some experience sitting on a hard floor, but I'll never reject a soft cushion for a softer seat.


Ik heb lekkere vrolijke kleurtjes gekozen, daar word je al blij van als je ernaar kijkt. Op de blog van Attic24 staat een patroon voor een perfect plat rondje, dat ik gebruik. Ik maak er twee en daartussen haak ik nog een paar toeren stokjes zonder meerderingen, zodat het kussen volume krijgt (en ik geen harde kont hihi).
Ik ben begonnen met het eerste rondje en dat ziet er tot nu toe zo uit:

I chose the most delicious colours, making me deliriously happy. On the blog of Attic24 is a tutorial for a perfect flat circle, which I thankfully use. I make two circles and inbetween a few round with no increases or decreases, so the cushion will get volume (and I won't get a hard ass LOL).
I began with the first circle and it looks like this:





Het zal nog wel een paar extra ronden duren voor ik er mijn achterwerk op uit kan stallen, maar het begin is toch al leuk nietwaar?

It will take a few more rounds before I'm able to park my ass up there, but the beginning is nice don't you think?

Tijdens het rondzoeken, kwam ik op een hele leuke site terecht, die ik jullie niet wil onthouden, met dit geweldige idee: potjes-kunst. Marrokkaanse lantaarntjes gemaakt van simpele lege huis-, tuin- en keukenpotjes, versierd met glasverf. Lijkt net echt en het kost weinig. Hier kan je vinden hoe het moet: http://www.designspongeonline.com/2011/03/diy-project-moroccan-lanterns.html

During my search on the internet, I found a nice site with a very nice idea: jar-art. Maroccan lanterns made from simple empty jars, decorated with paint. Really nice and don't cost a lot. Here you will find a tutorial (in English!): http://www.designspongeonline.com/2011/03/diy-project-moroccan-lanterns.html


 

1 opmerking: