woensdag 18 augustus 2010

Naaimachien

De wondere dingen zijn de wereld nog niet uit. Al een paar weken heb ik ideeën om mijn lavendelplanten in de voortuin te snoeien. De knoppen wil ik dan drogen om er geurzakjes van te maken met zacht linnen. Daarvoor is een naaimachine een handig attribuut. Alleen...ik heb geen naaimachine....
In een ver verleden leende ik hem van mijn moeder. Maar dat is niet altijd even handig natuurlijk, slepen met zo'n zwaar ding.
There are still magical things in this world. Since a few weeks I have plans to dry lavender to put it in little bags of soft linen fabric. And I will need a sewing machine for that. Only...I don't have a sewing machine. I always used my mothers, but offcourse that's not always very practical, moving a heavy machine....

Al een paar weken verdiep ik me in de wereld van de naaimachien. Dat is een ingewikkelde wereld. Allerlei knopjes en functies, waar ik geen snars van begrijp. Wat moet ik dan kiezen?
A few weeks I'm planning to buy a sewing machine and read some pages to make a fine decision which one I should choose. But I don't understand all of it. All those buttons and functions.... Which one should I take?

Tot...
Untill...

Mijn schoonzusje opeens belt of ik interesse heb in de oude naaimachien van opa. Natuurlijk! En nu staat hij hier...
My sister in law calls if I want grandpa's old sewing machine. Offcourse I will! And now, he's here!



Het is een oud beestje, maar hij doet het nog prima. Ik ben meteen met mijn eerste naaiproject begonnen voor de zomer. Van deze jurk, die niet mooi past, maak ik een flapperend zomerrokje, ideaal voor warm weer.
It's old, but it still functions. I immediately started my first sewing project for a nice summer skirt, nice for warm wheather. I'm making it from an old dress, which didn't fit well. 


De jurk was superlang, dus wie weet stof genoeg voor meer...
The dress was very long, so probably fabric for more than just one skirt....


Wat een mooie vintage kleuren!!!
Such nice vintage colours!!!

En tot slot van geluk kwam mijn Franse hangoor konijn Lotje naar me toe gerend tijdens het oprekken voor yoga...
And at the end of all my happiness and joy, my rabbit Lotje came running to me during stretching for yoga...



Ze springt tussen mijn benen en gaat liggen voor een tukkie, aandacht en een knuffel.
She jumped between my legs and layed down for a nap, some attention and a cuddle.


Lief he? Mijn dag is compleet goed.
So sweet! My day is faboulous!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten