zondag 17 oktober 2010

Lezen / Reading

Sinds het lekker koud is buiten, heb ik weer helemaal zin in een kop thee bij de warme kachel met een mooi boek. Aangezien ik nog niet zo van het lezen ben (een souveniertje van mijn burnout) en meer van het plaatjes kijken, ben ik een paar weken geleden lid geworden van de bibliotheek en heb ik een paar mooie boeken meegenomen over knutsel interieurs die ik graag met jullie wil delen...

Since the wheather became chilly, I'm really looking forward into being inside, warm, with a cup of tea and a nice book. I still can't really keep my mind with a story yet (a souvenir of my burnout) so I'm more looking at the pictures than the text. I became a member of the local library and rented a few books about do it yourself interiors, I'd like to share...


De twee boeken zijn Hip Huis van Danielle Proud en Gevonden Chic van Emily Chalmers. Hip Huis is een boek vol met zelfmaakideeën voor huis en tuin met een retro tintje.

The two books are Hip Huis from Danielle Proud and Gevonden Chic from Emily Chalmers. Hip Huis is a book full of selfmade how-to's for home and garden with a little retro kinda look.


 Een keukentrolley, bekleed met gebatikte stof.
A kitchen trolley with batik fabric.


Er staat in hoe je stoelen moet bekleden.
She explains how to make covers for a chair.


Hoe maak je een poef?
How to make a footstool?

En een vouwgordijn.
And a curtain.


Het andere boek, Gevonden Chic, is meer een kijk-boek dan een doe-boek, met allerlei leuke ideeën voor in huis met velerlei gerecycelde meubels en brocante...

The other book, Gevonden Chic, is more of a looking-for-the-nice-stuff-book than a do-it-yourself-book. It contains several ideas for interior designs in the house with recycled brocante furniture...



Wauw, die kleuren! Wat een leuk idee om zo'n laag tafeltje neer te zetten met een paar kleurige kussens.
Ow, look at all those colours! What a nice idea to have a low table with a few colourfull cushions.

Ohhh, al die stoffen! Ik wou dat ik zo'n voorraad had thuis!
Look at all those fabrics! I whish I had this supply!




Als iemand zo'n bordenrek vindt...wil je me meteen waarschuwen?
If someone will ever meet such a plate cabinet, please warn me!


Leuk zelfmaakidee voor een houten old look kapstok, na een middagje bos (takken) of strand (drijfhout).
This is a nice self made idea for a wooden old looking peg. Search for wood in the woods or on the beach and make one yourself.


Ohhh, je zal maar zo'n werkplek hebben, met van die stoere krukjes...
If I had such a working place, with those stools...





Ik kwijl nog even verder boven mijn boeken en mijn kopje thee. Een fijne avond!
I will drewl a little bit further with my books and my cup of tea. Have a nice evening!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten