woensdag 10 november 2010

Birdie birdie in the sky...

Hehe, ze zijn af! Mijn vilten vogeltjes voor -als het zover is- in de kerstboom.
Pfff, they're finished, my felted birds. When my tree arrived, I want to put them in the xmastree.




Mooi zijn ze geworden he? Het is vrij eenvoudig om te maken. Eerst knip je 2 vogel lijfjes uit vilt. Die stik je op elkaar en vult ze met wat fiberfill. Dan knip je 2 vleugels die je omstikt met hetzelfde draad. Ik heb hier ecru gebruikt. Je kan ze eenvoudig vastzetten met een knoop aan weerszijde. Als je dat een beetje netjes doet, kan je de vleugels ook heen en weer bewegen, lekker decoratief. Uiteindelijk naai je nog een leuk lint aan je vogel en tadaaa....klaar ben je.


Do you like them? It's quite simple to make them. First you cut two bird bodies from felt. You sew them together and fill with fiberfill. Cut two wings and sew around with the same yarn. I used sand colour. You can easily sew them together with the body by using two buttons. If you do this nicely, you can move the wings back and forth, nice and decorative. At the end, you sew a ribbon on your bird and tadaaa...ready.



Op deze manier heb ik ook hartjes gemaakt. Toen we dit huis kochten, wilden we heel graag zo'n takkenlamp, maar die dingen waren vreselijk duur en dat geld was al op aan verf, tuinbestrating en electricien. Dus heb ik zo'n lamp zelf gemaakt. Een middagje in het bos en aan de slag. Twee mooie peertjes erin en klaar lamp. Ik heb er veel plezier van. Met kerst hang ik er pegels is, met pasen eieren en tussendoor zelfgemaakte dingetjes.

I made little hearts the same way. When we bought this house, we really wanted a lamp made of branches, but the real things were terribly expensive. We hadn't any money left to buy one. So I made one myself. A midday in the forrest and I kept going. And I enjoy it a lot. With xmas I put xmas ornaments in, with easter a few eggs and inbetween selfmade stuff.






6 opmerkingen:

  1. Hoi Corline

    Wat leuk zeg die vogel! en zo makkelijk! en die hartjes k kreeg een dejavu.... ben ook erg in de weer met hartjes maar dan ook nog een gehaakt randje erom heen. super om te maken. en zo decoratief
    succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, ik heb net vilt gehaald om sterren en harten te maken voor in de boom. Nu ik deze gezien heb ga ik, als enorme vogelfan, ook aan de vogels!! Leuk, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is ook een leuke manier om je kerstboom te versieren. Een idee om ook bij mij thuis te doen. Leuk log heb je hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Corline,
    Prachtige versiersels heb je gemaakt!
    Is dit genaaid op je nieuwe naaimasjien? Ik ben erg benieuwd of het een fijne masjien is. Het aanbod bij het abonnement is wel heel aantrekkelijk, hè? En als jij nou nog zegt dat 'ie het goed doe, ga ik vast en zeker door de knieën......
    Groetjes,
    Maria (zonder blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Maria!

    Jazeker, dat is gemaakt met mn nieuwe naaimasjien! Ik heb eerlijk gezegd niet veel naaiervaring, maar hij bevalt me erg goed. Er zit een fijne gebruikshandleiding bij en je kan zowel dikke als hele dunne stoffen (en het boekje beloofd ook jeans) en knoopgaten naaien. Het is een handig te gebruiken ding en weegt 7,5 kilo en voorzien van handvat (handig als je m mee wil nemen). Voor dat geld met abonnement zou ik zeggen, gewoon proberen.

    Laat je weten of je hem neemt en wat je ervan vindt?

    Succes!

    Groetjes
    Corline

    BeantwoordenVerwijderen