dinsdag 14 september 2010

Hondenweer / Bad wheather

Brrrr, wat is het toch vies, nat weer vanmorgen. De regen komt met bakken uit de lucht. Echt Hollands herfstweer! Gelukkig zit ik lekker binnen, droog en warm, met mijn ochtendbakkie koffie met één schepje suiker en een dikke stroofwafel. En mijn haakwerkje binnen handbereik...
Yak, the wheather is very wet this morning. It's raining cats and dogs. Real Dutch autumn wheather! I'm very happy I'm inside, dry and warm, with my morning coffee with one teaspoon of sugar and a big stroopwafel. That's a Dutch cookie, a round waffle with syrup in it. Very delicious. When you're in Holland sometime, you simply have to try it once.
And ofcourse I also have my crochet within my reach...


Mijn tuin is helemaal doorweekt en de hangmat waarin ik dit weekend zo heerlijk in het zonnetje lag, is nu een eenzame standaard. En kijk naar mijn tuinmeubels...het water druipt eraf!
My little garden is totally soaked and the hammock I dangled in so nicely this weekend, is now a lonely frame. And look at my garden furniture...all wet!



Het wordt herfst en het is tijd voor regenjassen, laarzen en... een comfortabele sjaal. Zoals dit project waaraan ik werk, een ajourmodel in offwhite, roze, grijsblauw en bruin in Egyptisch katoen. Comfortabel en nog niet te warm, een echte herfstsjaal.
It's autumn and time for rain coats, boots and... a comfortabel scarf. Like this project I'm working on, an ajourmodel in offwhite, pink, grey blue and braun in egyptian cotton. Comfortabel and not yet too warm, a real autumn scarf.







Maar er zijn nog dingen die me aan de zomer herinneren... Voor de regendagen hebben we alle lavendel uit de voortuin (en dat is een heleboel) gesnoeid en in de schuur te drogen gelegd.
But I have something in my room which reminds me of summer... Before the rain started, we have cut all the lavender from our garden at the front (and that's a lot of lavender), and we've dried it in our shed.

Voor de snoei:
Before:


Na de snoei:
After:



Het is lavendula augustfolia, de sterkst geurende soort die vooral in Zuid Frankrijk wordt gebruikt voor parfums en geurolie. En voor geurzakjes! Dat wil ik er nu dus van gaan maken. Ik heb op vakantie de meest prachtige zakjes gezien. Geborduurd (wat ik niet kan) en schitterend gestikt. Maar er moet toch ook een manier zijn om een leuk zakje te haken? Dat wordt mijn projectje vanmiddag!
It's lavendula augustfolia, the lavender with the strongest scent. This kind of lavender is known especially from the french parfums and oils. And from scented bags! I want to make my own. On my holiday I saw some very beautifull bags. Embroidered (but I can't) and beautifully stitched. But I'm looking for a way to crochet my bags! That will be my project for this afternoon!

Ik heb bij Jolandelijk schitterend oud kant gekocht, wie weet kan ik het er mooi voor gebruiken...
I bought some beautifull antique lace at Jolandelijk, who knows where I can use that for...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten